Friday 13 April 2012

Menyelesaikan masalah kesihatan ibu mengandung

Hari ni  cda nak share testimony pengguna Shaklee “tegar” sejak mengandungkan putera ketiganya…pertama kali cda jumpa tini ni di airport..kan delivery barang ia ‘’Full set Kehamilan” dan seingat cda waktu tu tini add on zink untuk berpantang( zink mampu menyembuhkan luka dalamn dengan berkesan) dan Alfalfa untuk  penyusuan (Alfalfa :untuk menggalakkan pengeluaran susu dan merupakan raja herba yang amat baik untuk kesihatan dalaman dan luaran wanita ala2 kacip Fatimah n manjakani gitu… )

dan kenapa dia benar2 ingin mencuba shakle waktu tu adalah daripada masalah kesihatannya  yang selalu dirujuk ke pakar
·         berisiko bersalin awal “pre-mature” seperti anak pertama n keduanya
·         kontraksi awal
·         sakit tulang belakang & paha
·         tiada selera makan
·         berat badan tidak naik sehingga 6 bulan
·         BP rendah
·         Gula dalam darah tidak stabil
·         Kulit sensitive
·         Emosi tidak stabil

Dan seronoknya cda bila cda jumpa ia kali kedua mukanya berseri..bertenaga n eksyen kan nolong angkat barang lagi..heheh

Dan selepas 2 minggu tu…active  benar tini ni kesana ke mari…appointment ke sana..ke sini…n dia jatuh cinta dengan Shaklee sehingga kan begitu nekad untuk menjadi pengedar shaklee juga J setuju dengan ia hanya biskita sendiri yg mengamalkannya sja yg boleh cerita perbezaannya.”

 Apa katanya selepas 2 week consume shaklee supplement

“Tapi Alhamdulillah,selepas 2Minggu makan vitamin,dengan izin Allah segala masalah2ku pun okey.. aku kena refer semula klinik biasa.. huh,bukan siuk di gynae atu,lama menunggu.. d fahami jua pesakit trlalu ramai kan.. n Aku terlalu banyak appointment dgn doc,pastu ke wad lagi every 2week cek darah apa.. jarum ani nampak mcm stick biskut sudah. okey,TIPU! Just smpai sekarang rasanya kurang ngeri dgn jarum.. hehe.

Ramai jua yg betanya,terutama yg pernah tau masalah2 ku time preggy as doc sarankan aku full bed rest.. Tapi aku tetap aktif ke sana ke mari dgn urusan luar padahal aku di trimeater terakhir n sarat menunggu due.. Ada jua cust yg nda tau aku preggy,mungkin nda berapa nampak...
aku amalkan set ani,Alhamdulillah hanya biskita sendiri yg mengamalkannya sja yg boleh cerita perbezaannya. Apapun jgn lupa,semua nikmat dtgnya dari Allah.. namun kita harus berbangga dgn usaha kitani utk sihat. Dan aku.. Bangga nda salah pilih supplement hehehe. Kalau diikutkan harga shaklee nda lah mahal mana dibandingkan dgn kualitinya yg organik dan asli(tanpa silika gel).. dan dengan hasilnya yg superb :),hingga org yg pyhkan konsisten ani pun rajin makan supplement hehe..



TESTIMONI SET J

Assalammualaikum... huhhh dah lama hajat kan berkongsi tentang personal view dari aku sndiri tentang shaklee.. Asyik 'siaran tergendala',hehe. Maaf.. masa terlalu cemburu :P. Ada masa,mood nada.. berjaya buat separuh entry,tiba2 ada halangan.. pastu kan sambung semula macam hmmmmm..heh. Semoga malam ni,boleh siapkan atleast satu entry,AMIN :)

Oh ya.. Rasanya ramai yg sudah maklum(bagi diorang yg pernah berurusan dgnku)aku bermula dengan shaklee ketika aku sarat dgn preggy anak ke-3. Bagiku,preggy kali ani sangat hebat dugaannya. Terlalu banyak masalah kesihatan.. Biasalah kan time preggy,tani yg sihat kadang2 tiba2 ada darah tinggi tia apa. Tapi Alhamdulillah aku nada lah sampai kena darah tinggi,Nauzubillah.

Antara masalah kesihatan yang membuat aku perlu dirujuk pakar:-
-Kontraksi awal..
 Ani maklum sudah,since anak 1stku lahir at 36week then kandungan keduaku miscarriange @4bulan+
-sewaktu preggy my Solehin,aku ada tergelincir n kesan atu terasa sampai aku melahirkan Solehin n bila aku preggy lagi anak ketiga ani.
 Tulang pinggang hingga ke paha sakit. Berabis okey(hoho dahsyatnya cara aku explain.. hehehe)
-selera makan aku naughty sikit.
 hehe. Aku alahan.. nda dapat langsung makan ikan.. makan ikan,menyiang2 ikan sudah kecut perut rasanya... hilang selera.. Sayur pun susah sikit kan masuk.. Pernah paksa makan,MENANGIS!  haha sampai skrg ani nda dapat aku cari jawabannya kenapa boleh aku menangis.. Rasa tertekan,mungkin??
-berat badan nda mau naik sampai 6bulan lebih usia kandungan
-BP rendah,sebab BP rendah membuat aku selalu pitam
-masalah BP rendah ani... membuat kitani
 selalu lesu,ngalih berabis walau seharian just nimpang2 sja..mudah moody dll
-Gula dalam darah nda stabil... kadang tinggi,kadang drop sampai 1mmL. susah kan maintain.. apa yang ku tau ia berkaitan dgn ketepatan jadual makan ku. Contohnya kalau aku lambat dinner,gula dlm darah boleh naik..
-Paling menganggu bila
 kulit jadi sensitif.. kulit muka area bawah mulut ani berbiji2.. Menakutkan hehe. Bagi kulit mcm aku ani.. memang ketara berabis. mcm kotor bah muka atu... Maluuuu. Terutama bila ngalih,mula tah timbul n merah biji2 atu.

Aku start consumed shaklee masa kandungan kan masuk 7bulan. Aku ingat lagi,masa tu rasa mcm nda tahan sudah.. Sakit pinggang n kontraksi pra matang. Masatu Solehin demam n admitted d wad. Kalut lah jua contact kak Cda. Masa kitani sakit,grenti berapa pun harga ubat,kita sanggupi. Luckily,shaklee bukan ubat tapi suplement vitamin,so aku yg preggy ani boleh makan lah jua. 4hari Solehin di wad,rasanya cukup lah.. sudah tah di wad kanak2 atu katilnya damit,khas utk anak2 sja.. then kerusinya lagi. Uwaaaa,betambah sakit pinggang. Keluar wad terus jumpa Kad Cda beli shaklee.. Aku baru start,tapi masatu terdesak sgt la katakan.. kan mau sihat hehe. belian terus ke full pack n set lengkap..melabur utk kesihatan,at starter price $200lbh. Masa awal2 tu my husb sndiri mcm nda yakin.. bukan apa,sudah tah banyak... harga pun boleh tahan hehe. Takut aku ani saja makan nda konsisten. Tapi aku ni jenis degil sikit(degil utk kebaikan nda apa hehehe)...beli jua guna duit simpananku(masatu sbnrnya risau jua kalau2 aku ni awal2 sja semngat mkn vitamin.. yath prefer guna $ sndiri)

Tapi Alhamdulillah,selepas 2Minggu makan vitamin,dengan izin Allah segala masalah2ku pun okey.. aku kena refer semula klinik biasa.. huh,bukan siuk di gynae atu,lama menunggu.. d fahami jua pesakit trlalu ramai kan.. n Aku terlalu banyak appointment dgn doc,pastu ke wad lagi every 2week cek darah apa.. jarum ani nampak mcm stick biskut sudah. okey,TIPU! Just smpai sekarang rasanya kurang ngeri dgn jarum.. hehe.

Ramai jua yg betanya,terutama yg pernah tau masalah2 ku time preggy as doc sarankan aku full bed rest.. Tapi aku tetap aktif ke sana ke mari dgn urusan luar padahal aku di trimeater terakhir n sarat menunggu due.. Ada jua cust yg nda tau aku preggy,mungkin nda berapa nampak...


SET PREGNANT SHAKLEE..
aku amalkan set ani,Alhamdulillah hanya biskita sendiri yg mengamalkannya sja yg boleh cerita perbezaannya. Apapun jgn lupa,semua nikmat dtgnya dari Allah.. namun kita harus berbangga dgn usaha kitani utk sihat. Dan aku.. Bangga nda salah pilih supplement hehehe. Kalau diikutkan harga shaklee nda lah mahal mana dibandingkan dgn kualitinya yg organik dan asli(tanpa silika gel).. dan dengan hasilnya yg superb :),hingga org yg pyhkan konsisten ani pun rajin makan supplement hehe.. lastly,bandingkan harga dgn lama penggunaan... set ku ambil ani supply utk 4-6bulan.. yaay!



Di ringkaskan cerita.. Akhirnya baby selamat keluar 2/1/2012. Baby kuar ngam 36week tapi Alhamdulillah,berat baby normal(sebelum tu doc bgtau kecil mungkin sebab berat badan yg nda mau naik masa awal2 atu). Next entry Insyaallah,pengalaman berpantang ;)


Seronokkan bila ramai ibu yang mendapat manfaat dari Shaklee ni..sebenarnya di Malaysia saklee memang terkenal dengan supplement yang Natural, selamat dan berkesan


Dan sekiranya berminat untuk mendapatkan supplement untuk persediaan mengandung,  sedang mengandung, Breastfeeding, berpantang dan mengekalkan kesihatan badan dan kulit di tahap optimum 

Dapatkan Supplement yang
Semestinya SELAMAT|Sentiasa SEMULAJADI| Selalu BERKESAN|

Untuk keterangan lanjut sila 
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 

Fb :shayida salmi 

Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...