Tuesday 17 April 2012

Pentingnya kesihatan sebagai tukang jahit/crafter

Buat tukang jahit2....berbanggalah dengan profession tukang jahit walaupun hanya menjahit di rumah atau kecil2 lan saja..yang penting mereka yang bergelar tukang jahit adalah orang yang sangat creative n cukup passion dengan kerja….

Sedar tak sedar Ramadhan kan tiba…ada yang sudah mula menempah baju hari raya n sebagainya.antara yang paling ligat bekerja sehingga terpaksa bersengkang mata mengorbankan waktu tidur ialah peniaga termasuk Tukang jahit yang bertungkus-lumus menyiapkan tempahan..
Buat semua tukang jahit/crafter yang menjahit baju atau manik..inilah masanya untuk menggandakan usaha n tenaga untuk Extra Income kan??

Biasanya bila dah sibuk tahap gaban menyiapkan tempahan tu mulalah kita akan terdengar rungutan seperti
  • Sakit Pinggang
  • sakit leher
  • Bahu terasa tegang
  • sakit-sakit badan
  • lesu n moody sebab terlalu penat n stress…


Memang betulkan?? Mak cda juga seorang tukang jahit dan cda mewarisi kebolehan ini dari mak cda….Cda juga mernah merasakan bertapa penatnye menjahit dan ada masanya tak tidur malam..selau cda akan buat secawan Nescafe untuk berjaga malam…Confirm.memang terbeliak biji mata..heheh yang penting baju k kerja mesti siap on time..t.hari sebelum zohor cda akan lelap sekejap then sambung lagi menjahit sampai ke malam….fuhh…memang sakit b adan dibuatnya…

Dan sekarang..tak lagi lesu2 dan sakit badan walaupun kadang2 lewat tidur….dan pastinya ada rahsianya..nak tau?? Cda  ambil supplement untuk menyelesaikan masalah sakit belakang lah…bahu kencanglah..pendek kata semua symptom tu dah hilang.

Bagusnya ambil supplement ni buat kita semakin positive…semangat..n yang pasti semakin productive…dan bonus buat cda yang menyusukan anak2 cda…pengeluaran susu juga semakin meriah….. J

Apakah Supplement yang cda Ambil?
Pada awalnya cda ambil supplement untuk Breastfeed…supaya susu cda maintain n adalah target cda untuk menyusukan anak cda sehingga 2 tahun..dan apa yang cda dapat adalah lebih dari tu…
  •         Susu semakin meriah
  •         Anak jarang demam n meragam
  •       Tiada lagi masalah sakit belakang/tegang bahagian leher especially bila menjahit manik
  •       Takde lagi masalah sakit kepala..melainkan cda kurang minum air
  •        If cda tidur lewat, masih lagi boleh bagun awal tanpa rasa lesu n sakit badan J
  •        Dan sebenarnya banyak lagi benefitnya..asal saja makan supplement dengan consistent n pengambilan air yang cukup n ada sedikit riadah/senaman

Info sihat:
Umum tahu untuk mendapatkan tenaga kita perlukan makanan – sumber makronutrient. Namun tahukah anda badan kita memerlukan vitamin untuk menjana tenaga dari makanan?
Tubuh kita tidak boleh membina vitamin sendiri, justeru ia memerlukannya dari makanan. Namun sayangnya, selain dari diet yang tidak seimbang, makanan ‘berzat’ yang kita makan tu kehilangan zatnya setelah melalui pelbagai proses.
Kesan kekurangan vitamin membuatkan badan menjadi lesu, mudah diserang sakit, etc. kerana badan kita perlu bekerja keras untuk membuat kerja yang mudah2, misalnya menukarkan makanan kepada tenaga. Akhirnya sistem badan kita menjadi lesu.
Cadangan Supplement/ Vitamin


Jadi apa yang dapar cda cadangkan supplement apa yang sesuai untuk wanita n tukang jahit untuk kekal sihat

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> B-Complex<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

8 vitamin dlm B Complex bekerja bersama2 untuk menghasilkan tenaga dari makanan kita. Ia menjaga semua mekanisma penghasilan dan pengedaran tenaga ke seluruh sel. Vitamin B juga adalah vitamin penenang… Bila tak stress & penat, fikiran pun lapang
Adakah Cukupkah dengan B Complex saja?
Untuk melengkapkan lagi sebaiknya gandingkan B Complex dengan vitamin & mineral di bawah:-
Jangan lupa menjaga pemakanan & hubungan dengan Tuhan!
Pastinya lebih tenang dan senang apabila kita memberikan tubuh & jiwa kita makanan yang sepatutnya
SELAMAT MENJAHIT dengan KESIHATAN YANG OPTIMUM!! ..... :)

Berminat untuk mendapatkan vitamin penambah tenaga ini?? pastinya bila badan sihat dan cergas banyak perkara lain yang boleh buat..selaku supermom, semua perlu dibuat..bukan menjahit saja kan?


Dapatkan Supplement yang
Semestinya SELAMAT|Sentiasa SEMULAJADI| Selalu BERKESAN|

Untuk keterangan lanjut sila 
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 

Fb :shayida salmi 

Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...