Friday 29 March 2013

FUNGSI LECITHIN : BUKAN SEKADAR PEMBAKAR LEMAK YANG BERKESAN



LECITHIN, merupakan salah satu supplement yang terdapat di dalam slimming set yang digandingkan bersama HERB LAX, CHINCH SHAKES & CHINCH TEA.
anda boleh memilih lecithin saja untuk proses menurunkan berat badan, tapi adalah DIGALAKKAN diambil bersama dengan HERB LAX / ALFALFA DAN CHINCH SHAKE / ESP.

Rahsia Cda untuk kekal kan berat badan cda adalah dengan mengambil set triple M sepanjang tempoh penyusuan dan GLA untuk seimbangkan hormon. Tau tak, nasalah hormon juga merupakan salah satu sebab badan semakin gemuk terutamanya selepas bersalin dan ada juga yang bertambah berat selepas berkahwin.

Selain supplement, cda juga selale excersise..ala, joging gitu2 saja bile bawa anak ke playground...kejar anas  dan auni pun dah buat berpeluh.

Oh ye, baru seminggu ni cda mula mengambil Lecithin, tupun Cuma 4 biji sehari saje...untuk kekal maintan kurus + cda perasan semenjak 2 ni akak “pelupa”. Heheh...salah satu fungsi  LECITHIN UNTUK OTAK: Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

Kite selongkar lagi APAKAH 6 FUNGSI LECITHIN SELAIN PEMBAKAR LEMAK?



1. Pemecah lemak
* Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
* Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.

2. Penghadaman
* Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

3. Warga emas
* Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.

4. Fungsi otak
* Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

5. Untuk Sel
* Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

6. Untuk kesihatan kardiovascular Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.


Selamat| Semulajadi Berkesan

BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN LECITHIN ?
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 


Fb :shayida salmi 
Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...