Friday 23 September 2011

Set Supplement Haji dan Umrah

PAKEJ SUPPLEMENT PANGGILAN HAJI

Sempena musim haji yang bakal tiba, ramai yang bertanya supplemen yang disyorkan untuk diamalkan ketika beribadah di tanah suci nanti. Ada yang nak beli untuk diri sendiri, ada yang untuk ibu bapa tercinta. Apa pun nilai kesihatan itu amat berharga terutama bukanlah tiap2 tahun kita dapat menunaikan ibadah - rukun Islam ke-5 ini. Moga persiapan mental & fizikal ke sana diberkati Allah.


Supplemen yang dicadangkan adalah spt berikut :

1. Performance Drink- untuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah umrah & haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.

2. B Complex- Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah umrah haji ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna, adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yang sepatutnya.

3. Vitamin C- sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit. Sekiranya badan terasa seperti hendak demam, ambil sebiji Vitamin C, dipatahkan dua sebelum dimakan. Ambil 2 biji sehari sehingga demam kebah.

4. Vita-Lea - Multivitamin yang lengkap. Sebiji Vita-Lea mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian.

5. Kalsium @ Ostematrix- Sesungguhnya ibadah umrah dan haji memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang remeh. Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain terasa seperti sesemut atau lebih teruk boleh terjadi ialah kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.

6. Fiber Unflavoured - sangat digalakkan diambil oleh mereka yang mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi. Ianya baik untuk memastikan tubuh kita tidak mengandungi lebihan gula atau kolesterol yang boleh memudaratkan tubuh sepanjang mengerjakan ibadah haji dan umrah. Ianya berfungsi untuk menyerap dan membuang segala lebihan gula dan kolesterol dalam darah.

Secara basisnya, anda cuma perlu mengamalkan Vita-Lea, B-Complex, Vitamin C, OsteMatrix dan Performance Drink. Namun, jika anda/ ibu bapa mempunyai masalah kencing manis, kolesterol tinggi atau darah tinggi, adalah lebih baik untuk membawa Fiber sekali ke sana.

Harga ditawarkan ialah:

1.PAKEJ ASAS HAJI & UMRAH
  • Set A
  • OsterMatrix
  • Performance Drink
>>>>>>> >set percubaan 30 hari untuk 1 orang [$118]
>>>>>>>>>>>Set Penuh, boleh share diantara ibu dan ayah [$178]


2. PAKEJ HAJI & UMRAH (pesakit diabetes, kolesterol & darah tinggi)
- bagi yang menghidap Diabetic dan kolestrol, adalah dicadangkan mengambil Set termasuk dengan Fiber
  • Set A
  • OsterMatrix
  • Performance Drink
  • Fiber Unflavoured

>>>>>>> >set percubaan 30 hari untuk 1 orang [$196]
>>>>>>>>>>>Set Penuh ,boleh share diantara ibu dan ayah [$254]


   Walaubagaimanapun, ingin saya ingatkan bahawa supplements ini hanyalah usaha kita untuk memastikan kesihatan optimum sepanjang menunaikan ibadah di Tanah Suci. Namun, nikmat kesihatan (dan sakit) itu datangnya dari Yang Maha Esa, dan kepada-Nya lah kita bertawakkal. Insya Allah.



APA KANDUNGAN SET A (OPTIMUM HEALTH)???
Mengandungi : Vita Lea/VitaC/B-Complex

SIAPA YANG MEMERLUKAN SET A INI??

  1. Sesuai untuk semua golongan – lelaki, wanita, pelajar, warga emas ...
  2. Pilihan yang tepat untuk mereka yang mementingkan kesihatan
  3.  Pilihan bijak bagi mereka yang sibuk dan tiada masa untuk mengamalkan pemakanan sihat & seimbang
  4. sesuai bagi mereka yang selalu stress, keletihan, mudah mengantuk







Vitalea/ Multivitamins (complete with iron formula) 
Membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, ~ rambut yang kuat dari segi akarnya, ~ membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk ~ membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu ~ penting untuk diet ~ menjadikan kulit yang sentiasa tegang


B Complex ( mengandungi 8 jenis vitamin + asid folik + biotin) 
Membantu mengurangkan tekanan dan kelesuan ~ membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran ~ menukarkan makanan kepada tenaga ~ menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein ~ mencegah kanser servik, penyakit jantung dan kecacatan spina ~ menggalakkan kesihatan kardiovaskular


Vitamin C 
Membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan ~ utuk kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan. ~ membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi ~ membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka ~ membina kalogen untuk kulit yang sihat ~ bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan ~ meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging

Performance drink 
Untuk mencegah masalah penghidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik.ianya juga baik demi memastikan jemaah haji dan umrah ini sentiasa bertenaga

Ostermatrix/kalsium
Sesungguhnya ibadah Haji dan Umrah memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang ringan.ianya sangat penting agar kita tidak mudah merasa kebas atau seperti rasa sesemut atau lebih teruk boleh terjadi seperti kekejangan akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan

Fiber Unflavoured
Sangat digalakkan diambil oleh mereka yang menghidap kencing manis dan darah tinggi. ianya baikuntuk memastikan tubuh kita tidak mengandungi lebihan gula atau berkolestrol yang boleh memudaratkan tubuh sepanjang mengerjakan Haji dan umrah.ia berfungsi untuk menyerap dan membuang sgala labihan gula dalam darah




Hubungi  
sms +673 8115024 
Email:shayida_82@yahoo.com
Fb: shayida_82@yahoo.com
juga like..like..like : http://www.facebook.com/pages/ShakleeOnesupplement/266761800008108?sk=wall


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...