Friday 21 October 2011

Kalsium juga sebagai Booster


kekurangan Kalsium dalam badan juga merupakan
salah satu punca kemerosotan pengeluaran susu...
Entry ni cukup best buat cda ..dan membuatkan cda nak copy bulat-bulat dari kak cery....apa sebabnye????

sebabnya perkara ni benar-benar terjadi dan sering berlaku pada Cda....baru-baru ni saja pengeluaran susu cda merundum..dari penuh fringe samapai hanya tinggal 15 pack EBM saja dalam Fridge...fuhh! risau jangan katalah...bayangkan..1 hari hanya dapat produce 6 0z untuk 3 sesi perahan...sedangkan shifa perlukan 12oz sehari... tension? haa....tension lah jugak..2minggu sebelum uzur dan kurang..dan 2 minggu lepas uzur pun camtu juga.....jadinya sebulanlah...huhuhu...belum lagi kes sakit-sakit badan..sakit kepala n sakit time baby menyusu...sebab susu macam kering saja....cik b pun "lembik" jer... dussh! tak seksi lagi..hheheheh....

Kenapa....

kenapalah baru anak kedua baru cda sedar semuatu berpunca dari kekurangan kalsium ye??? ketapa tak dari dulu?? sakit-sakit badan..sampai pergi berurut sana..sini..tak juga baik2...makan jamu itu n ini..sama juga.....rupanya KALSIUM saja......makan kalsium terus ok...jadi buat mommies yang lain..tak erlulah nak dikirakan sangat sedikit belanja untuk supplement..seumur hidup bekerja...berilah sedikit penghargaan buat badan sendiri...heheh kesedaran buat diri cda juga :) heheh..jom baca entry yang cda ambil dari blog kak cery ni...




Saturday, January 1, 2011


tension susu merudum sebab period? Pastikan ni ada sebagai booster/perisai ~Set B + ESP+ Ostematrix

Ni dia entry pertama saya di tahun baru..khusus buat ibu2 yang sedang dalam perjuangan penyusuan susu ibu...Buat ibu2 diluar sana yang sedang frust/tension disebabkan susu drop akibat period.....sabar yer.. (berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikulnya..kan kan...)..betul ke susu tak drop kalau consume Ostematrix Shaklee ?..hmm... cuba baca apa kataAzrin

Oh..(suke sgt mula dgn oh..wah..hahaha) nampak nya 'kawan baik' saya nak dtg tak lama lagi..tanda2 mcm sakit perut, sakit belakang sume dah ada..Dan yang paling tanda utama ialah hasil tenusu pun agak2 drop sedikit...Tapi tak seteruk macam saya mula-mula period...Boleh baca ktentry ni..Sebabnya???Saya dah bersiap sedia...(mcm org nak berperang plak..hauhauahu..) Start je rasa macam nak period tu, saya terus konsistent ambik OSTEMATRIX everyday 4 bijik.. Slalu nya saya ambil selang sehari or just 2 biji sehari.Tapi bila dah dekat2 nak period ni saya ambil 4 biji tiap2 hari....Resultnya??? Sakit2 senggugut tu hilang..SUSU pun tak drop sangat2..Eh bukan jugak cakap susu tu tak drop yer...Slalu saya dapat pump dlm 6oz...Ni dpt la 4-4.5oz...Tapi masih bagus berbanding kalau saya tak consume OSTEMATRIX skali pump dpt1.5oz!!!!!! Sadis...

Jadi..kesimpulannya.. perisai untuk anda yang risau susu drop kalau period... haaa.. make sure tiga bende ni ada Set B + ESP + Ostematrix.... tak percaya lagi?.... ni pulak testimoni dari Kak Nadiah (dicopy dari kak N)


Kak Nadiah sendiri terkejut dengan perubahan yang dialami....sehingga hari ini penghasilan susu kak Nadiah maintain seperti biasa namun perubahan yang dialami sejak seminggu mengamalkan pengambilan set B bersama ESP dan Ostematrix....bila saat bangun tidur, susunya keluar mencurah-curah sehingga menyebabkan baju dan alas cadarnya dibasahi air susuibu. Seronoknya bukan kepalang nada suara Kak Nadiah semasa bercerita dengan ibu tadi.

pergh..keluar mencurah2 tu yang buat saya excited tu..hihi.Bagaimana pun..saya sering mengingatkan ibu2 agar jangan membandingkan apa yang anda perolehi dengan ibu2 yang lain..setiap dari kita adalah unikbegitu juga hasil susu ibu untuk sikecil..jika kita terus mengeluh dan membandingkan..kita seolah2 tidak bersyukur dengan pemberian Allah..yer tak... Bukankah kita patut bersyukur...lagi kerap kita bersyukur dan beristigfar..lagi murah rezeki susu ibu untuk si kecil permata hati bonda.....Apa yang saya share disini ..pengalaman ibu2 ....sekadar ingin menaikkan motivasi ibu2..kerana saya faham breastfeeding tak semudah yang disangka





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...