Wednesday 7 March 2012

Keputihan

masalah keputihan terlalu sinonim dengan masalah kesihatan wanita.....cda juga pernah mengalami masalah ni semenjak cda remaja lagi...tak perlulah berapa kali berjumpa doktor untuk menyelesaikan masalah yang selalu berulang.....tapi semenjak cda berkahwin, cda mula mengambil berat tentang masalah ni..yelahkan...bila sudah kawin kene lah juga memikirkan tanggapan suami kepada isterinya tak lah penampilan luaran saja yang perlu dijaga kan? mesti ramai orang yang telah berkahwin setuju kan?? yang belum pun mesti ambil berat juga masalah keputihan ni...sebab sekiranya berlarutan akan menjejaskan kesihatan dan kesuburan wanita....

jom cda kongsikan artikel ni sekadar untuk perkongsian bersama: 

“...Kini, Bersedialah Untuk Mengucapkan Selamat Tinggal kepada Keputihan, Kegatalan Dan Bau Yang Kurang Menyenangkan!...”


Adakah Sebelum Ini Anda Mengalami Perkara Seperti Berikut:
 Kegatalan pada kemaluan?
 Selalu keluar cecair yang berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?
 Ketidakselesaan apabila “bersama” suami?
 Terpaksa memakai ‘panty-liner’ tiap-tiap hari?
Anda menjadi kurang keyakinan diri dan hubungan anda dengan suami semakin dingin?
Jika JAWAPAN anda kepada persoalan diatas “YA”... Maka saya pasti kerunsingan dan keresahan anda terhadap perkara tersebut akan lenyap selama-lamanya...Jadi teruskan Pembacaan...
Sebelum ini mungkin anda telah mencuba pelbagai rawatan di klinik ataupun hospital untuk menghilangkan keputihan, namun tidak berhasil. Walaupun sekejap sahaja ia hilang, kemudian selang 3 atau 5 hari kemudian, keputihan itu datang kembali. Sungguh mengecewakan!
Tujuan saya menulis pada laman web ini adalah kerana untuk berkongsikan dengan kaum hawa bagaimana untuk menyelesaikan masalah keputihan yang tiada kesudahannya!
Saya pun seperti anda, kadang-kala masalah ’remeh’ seperti ini sentiasa menghantui minda dan yang paling menakutkan ia boleh menjejaskan perhubungan dengan orang tersayang.
Saya juga tahu apabila anda ingin ”bersama” suami, pasti anda perlu ke Tandas terlebih dahulu untuk “membuang” keputihan tersebut. Owh! Begitu menyeksakan...

Jangan Anggap Remeh Terhadap Keputihan

Ramai wanita termasuk diri saya menganggap keputihan itu adalah gejala yang normal dan akan sembuh dengan sendirinya. Tetapi saya silap! Keputihan adalah lebih jauh daripada itu...
Tahukah anda bahawa keputihan terjadi disebabkan antara 2 sebab ini. Iaitu jangkitan bakteria seperti Bacteria Vaginosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.
Gambar Diatas Menunjukkan Contoh Faraj yang dijangkiti kulat

Jika rawatan kulat ini tidak dirawat, maka kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak keseluruh tubuh anda dan seterusnya jangkitan ini boleh menyerang organ-organ penting dalam badan anda.
Jangkitan bakteria atau kulat ini juga mampu merebak ke pasangan kita. Hasilnya organ seksual lelaki juga akan mengalami kegatalan, kemerahan, kesakitan dan juga kulit melecet.

Rajah diatas menunjukan bagaimana bakteria dan kulat merebak kedalam saluran faraj anda.
  
Saya sudah mencuba rawatan di klinik tetapi gagal...

Apabila berlaku keputihan anda segera pergi mendapatkan rawatan di klinik. Kemudian anda mendaftarkan diri di kaunter pendaftaran.
Seperti biasa ramai orang sedang menunggu untuk menerima rawatan di klinik tersebut. Lebih kurang 1 jam kemudian barulah nama anda dipanggil.
Disini saya pasti bukan main tebal lagi muka anda untuk memberitahu doktor yang anda ada keputihan. Dikepala anda ligat bermain ”adakah aku perlu tunjuk keputihan ini pada Doktor?”
Setelah itu anda diberikan ubat. Ubat tersebut adalah antibiotik dan juga ubat anti kulat. Ubat antikulat tersebut mungkin dalam bentuk krim ataupun dalam bentuk supositori untuk dimasukan kedalam faraj.

Kemudian selang seminggu atau sebulan, keputihan datang lagi. Anda sudah pening dan tidak tahu apa nak buat lagi. Dan bercadang untuk ke klinik berjumpa sekali lagi dengan Doktor... maka situasi ini berlaku secara berulang-ulang tanpa ada penghujungnya.
Tahukah anda, menurut kajian daripada: Melbourne Sexual Health Centre, mengatakan bahawa 77% wanita yang menerima rawatan antibiotik untuk keputihan akan mengalami jangkitan semula selepas sebulan rawatan diberikan!

Kenapa Rawatan Di Klinik Tidak Berkesan?
Apabila anda mengadu hal keputihan anda di klinik, biasanya Doktor akan memberikan anda antibiotik ataupun antifungal. Mesti anda tertanya-tanya kepada saya kenapa mesti doktor berikan antibiotik dan juga antifunggal? Tidak adakah rawatan lain selain itu...
Jawapannya mudah sahaja, memang itu adalah protokolnya. Tetapi telah berlaku kesilapan besar terhadap protokol ini!
Kebanyakkan antibiotik dan antifungal akan memusnahkan segala jenis flora (bakteria) dan fungal dalam badan anda. Pemusnahan ini termasuklah kepada bakteria baik. Fenomena ini seterusnya membawa ketidakseimbangan flora dalam badan anda.
Ketidakseimbangan inilah menyebabkan kejadian keputihan berulang kali berlaku. Antara kesan lain akibat ketidakseimbangan flora ini adalah berlakunya kegatalan, kemerahan dan rasa hangat di kawasan vagina serta lebih banyak keputihan berbau akan keluar.
Sekarang anda sudah jelas bukan kenapa rawatan biasa sukar untuk menghilangkan keputihan selama-lamanya...
Jom sama-sama kita lihat gambar rajah dibawah bagaimana dengan pengambilan antibiotik boleh menyebabkan bakteria ”baik” terbunuh...


Habis bagaimana mahu hilangkan keputihan ini? Anda Tidak Perlu Lagi Risau Kerana Saya ada penyelesaiannya!

femini set (set F)
INFO set F :


"Tahukah anda, Alfalfa, selain membanyakkan susu tu juga boleh merawat masalah keputihan pada wanita?
Alfalfa ni mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam “hubungan” suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara.Menarik kan?
Bagaimana pula dengan Vitamin E?



Vitamin E ni pula selain daripada untuk mencantikkan kulit, antioksidan dan memanaskan badan (bagi yang mengalami lenguh-lenguh sendi ; Vitamin E juga adalah vitamin yang berkaitan dengan intimacy!..vitamin E to stimulate the production of sex hormones, thus leading to a healthier sex life..."


Jika anda salah seorang wanita yang mengalami masalah keputihan, saya amat menggalakkan anda mengambil suppliment sebagai langkah pencegahan selagi ia belum serius. Alfalfa adalah pilihan terbaik untuk anda kerana Alfalfa membantu mengatasi masalah keputihan.

Antara kebaikkan lain Alfalfa
·                     Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri.
·                     Memulihkan urat selepas bersalin.
·                     Membuang angin dalam badan.
·                     Meningkatkan stamina seorang suami.
·                     Membesar dan menegangkan payudara.
·                     Memberi kelegaan semasa haid.
·                     Mencuci usus bagi membuang toksik.
·                     mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitam dalam buah pinggang.
·                     Bagus untuk elergi dan ekzema.
·                     Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!)





Ingin mendapatkan Supplement |Selamat| Berkesan |Semulajadi hari ini????

Untuk keterangan lanjut sila 
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 

Fb :shayida salmi 

Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...