Wednesday 6 March 2013

ISOLATE SOY PROTEIN UNTUK KESIHATAN DAN PENURUNAN BERAT BADAN SEMULAJADI




 Apakah Soy Protein Sumber Yang Terbaik Untuk Kesihatan dan Penurunan Berat Badan?
Berapa banyak protein badan anda perlukan setiap hari? Tidak ada satu jawapan yang sesuai untuk semua. Institut Perubatan mengesyorkan bahawa orang dewasa mendapat sekurang-kurangnya 0.8 gram protein bagi setiap kilogram berat badan sehari.Hampir setiap bahagian badan termasuk otot, tulang, kulit, dan rambut adalah daripada protein.


Tubuh manusia memerlukan kira-kira 20 asid amino yang berbeza untuk mensintesis protein. Tubuh manusia menjadikannya lebih separuh daripada asid-asid amino sendiri, manakala baki asid tidak boleh dihasilkan oleh badan sendiri, jadi mereka perlu dibekalkan daripada sumber supplement.
Soy protein dianggap protein lengkap kerana ia mempunyai semua asid amino yang diperlukan badan manusia. Badan tidak menyimpan asid amino seperti  lemak dan karbohidrat. Jadi ia perlu diisi semula setiap hari dengan makanan yang mengandungi 9 asid amino penting yang badan manusia perlukan dan tidak dapat dihasilkan sendiri.
Protein adalah sangat penting untuk kesihatan anda secara keseluruhan dan boleh memainkan peranan yang penting dalam program penurunan berat badan. Badan memerlukan protein untuk mengekalkan atau membina jisim otot tanpa lemak.
Protein berasal dari sama ada haiwan atau sumber sayur-sayuran. Soy Protein adalah sumber yang sangat baik untuk pelbagai tujuan.
Antaranya :
  • ·         Mengandungi semua asid amino yang diperlukan untuk kesihatan optimum
  • ·         Menyediakan serat, besi dan semulajadi ALA Omega 3 asid lemak.
  • ·         Rendah atau tiada lemak tepu
  • ·         Bebas kolesterol
  • ·         Membantu mengawal kelaparan dengan perasaan kenyang

Populariti soy protein telah meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini, terutamanya kerana manfaat kesihatan.
FDA meluluskan kenyataan  tentang kebaikan soy protein  : "25 gram soy protein  sehari, sebagai sebahagian daripada diet rendah lemak tepu dan kolesterol, boleh mengurangkan risiko penyakit jantung."
Isolate Soy Protein adalah bentuk yang paling halus protein soya. Isolate soy protein  adalah asas yang sihat untuk pengganti makanan dan minuman protein.
Campuran protein dan minuman adalah satu lagi cara terbaik untuk menambah protein ke dalam diet anda. Antara produk-produk ini direka untuk ditambah kepada makanan lain, manakala yang lain sebenarnya segera campuran minuman protein.
Salah satu manfaat protein untuk program penurunan berat badan adalah bahawa soy protein membantu anda berasa kenyang, yang merupakan cara yang baik untuk membantu mengawal lapar dan mengurangkan pengambilan kalori.
Jika anda  bersenam  atau mengangkat berat , meminum soy protein sebelum keluar adalah cara yang baik untuk membantu menambah tisu dan sel-sel yang telah dihabiskan semasa bersenam.
Protein adalah sebahagian diet harian. Sama seperti yang penting ialah apa lagi yang datang dengan sumber protein. Protein dari haiwan mempunyai jumlah lemak tepu yang lebih tinggi. Pastikan ia adalah rendah lemak trans , kolesterol dan mengandungi 9 asid amino penting yang tubuh anda perlukan.
MENGAPA PERLU MEMILIH ESP – SOY PROTEIN ISOLATE POWDER SHAKLEE
Kenapa ESP- Soy Protein Isolate Powder Shaklee Terbaik Di Pasaran
Perbezaan Shaklee :
Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protein yang pertama ini dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 70-an. Di mana kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui soy protein adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.
Energizing Soy Protein atau ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “non-GMO” (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g(satu tin ESP- soy protein isolate powder) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Soy protein ini turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Soy protein ini sangat sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik(G.I) soy protein Shaklee ini yang rendah iaitu 39, menjadikansoy protein Shaklee ini  sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.
Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


jika ditanya pada saya, YA! saya akui akan keberkesanan ESP ini dalam membantu mengekalkan berat badan yang ideal. selama 2 tahun saya mengambil ESP ini, apa yang dapat saya rasakan perubahan pada diri saya adalah tahap kesihatan yang semakin baik..dan bukan itu sahaja, malah
-berat badan sentiasa maintain<--- jangan jealous
-dapat menjayakan Penyusuan selama 2tahun 
-kulit lebih berseri
- tiada lagi masalah kuku rapuh

dan selama 2 tahun saya bergelar pengedar shaklee banyak komen positive yang diterima daripada pengguna shaklee. saya rasa anda juga patut milikinya hari ini. ESP sebagai pelaburan kesihatan jangkamasa panjang .




Selamat| Semulajadi Berkesan

Untuk keterangan lanjut sila 
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 


Fb :shayida salmi 
Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...