Sunday 21 April 2013

BAU KETIAK LELAKI MAMPU MENGHILANGKAN STRESS WANITA.


Topik ni ada 2 kali cda share di Fb, ada yang membangkang dan ada jugak yang malu nak megaku dengan klik “like” jer..Pasti! yang like tu tersenyum sendiri di depan PC. 
Memang beruntung jadi wanita ni..kalau dengan hidu bau ketiak lelaki boleh hilang stress..dan lagi lah beruntung si suami..sebab ada isteri yang benar-benar Sayangkan suami sehingga ketiak pun boleh hilangkan stress...tapi kalau kentut tu..busuk tetap busuk walau sayang macamana pun.hahahah  
tapi kan kalau ketiak si lelaki tu hitam, berbulu dan berbau masam…bukan menghilangkan stress...makin stress!!! Adalah....

Setengah dari kita memang alah kepada bau bauan. Busuk atau wangi bila dah alah memang boleh membuatkan kita rimas dan kurang selesa. Tambahan pula kepada pasangan yang dah berkahwin, yang hampir seharian tinggal bersama kalau si isteri atau si suami mempunyai bau badan memang boleh menghilangkan mood.
Beberapa tahun yang lalu, Bahagian Biologi Manusia di University Pensylvania telah melakukan satu kajian yang telah membuktikan bahawa peluh lelaki dapat membantu kaum wanita untuk menurunkan tekanan dan melancarkan perjalanan haid. Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America, sebelum ini,bau ketiak lelaki yang sengaja “diproses” daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh “digoda” dengan bau semulajadi lelaki.
Dalam uji kaji yang tersebut, bau semulajadi (peluh) itu kemudian di sapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur lingkungan 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu cecair yang disapu itu adalah bau peluh lelaki. Mereka hanya diberitahu kajian tentang satu aroma wangian akan dijalankan ke atas mereka. Enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang di sapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur. Hasilnya sungguh mengejutkan apabila bau peluh lelaki mampu menceriakan mood wanita,dan selain itu wangian ketiak lelaki juga ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang stress.
Buat yang kurang bernasib baik...yang punya bau “kepok” bau “hangit” disini ada sedikit info yang mesti anda, para suami/ lelaki perlu tahu...n serious! Ini bukan masalah kecil kalau dah bau macam $^$*^ hihi

Punca dan Simptom Toksin Berlebihan dalam Badan

Kita seringkali mengutamakan kecantikan luaran tetapi kadangkala 'terlupa' akan penjagaan dalaman kita tidak kira jika anda lelaki atau perempuan. Jika tubuh tidak sihat atau terlalu banyak toksin didalam badan yg tidak disingkirkan maka kita dapat lihat kulit yg tidak berseri, pucat, berjerawat dan kusam. 

Apakah itu toksin?

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang terdapat dalam makanan dan minuman serta dalam udara yang kita sedut sehari-hari. 

Simptom-simptom Toksin Berlebihan

1. Sering rasa letih, kurang bertenaga, sakit kepala, mulut berbau, bau badan.
2. Susah tidur (Insomnia), mata gelap, mata merah. 
3. Alahan, sinus, sistem imun lemah
4. Masalah pencernaan - Sembelit, Kembung perut
5. Masalah Sendi spt lenguh-lenguh badan.
6. Masalah kulit spt jerawat.
7. Selulit, berat badan naik serta tanda-tanda awal penuaan.
8. Banyak angin dalam badan/Gastrik.

Punca-punca Toksin

1. Apabila sisa makanan yang dimakan tidak dicerna sepenuhnya.
2. Merokok.
3. Pengambilan minuman keras.
4. Pemakanan yg tidak seimbang.

Kaedah-kaedah penyigkiran toksin
  1. Exercise.(yakinkah anda mempunyai masa untuk bersenam sekurang-kurangnya seminggu 2 kali?)
  2. Mandi air panas/hot shower setiap 5 minit.(rajinkah anda untuk mandi hot shower setiap 5 minit?)
  3. Sauna.
  4. Mandi rempah. 

Ketiga-tiga kaedah di atas ini dapat dirangkumkan menjadi satu aktiviti yg menjimatkan masa dengan hanya pengambilan Alfalfa di dalam diet seharian. jadi, sekiranya sebelum ni Supplement yang terbaik untuk kesihatan suami adalah Zink & Vitamin E, jadi..bila ada masalah toksin yang membuatkan badan berbau....harus dimasukkan Alfalfa kedalam set Supplement untuk para suami.:) 

TESTIMONI seperti gambar dibawah :)


Selamat| Semulajadi Berkesan

BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN COLLAGENT SHAKLEE ?
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 


Fb :shayida salmi 
Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com
Jana Side Income dengan Shaklee di sini --->
WEB: myonesupplement.comhttp://myonesupplement.com/
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...