Monday 15 September 2014

Daftar menjadi SID Shaklee sekarang

1. Shaklee yang makin popular


Jangan tak tahu, produk Shaklee yang ternyata sangat berkesan telah menjadi rebutan ramai. semenjak dua ni selalu kehabisan stock di branch. Pastu, makin ramai orang pergi beli di branch-branch dan HQ.. Haritu ada orang tunjuk, 500 orang beratur untuk masuk! Gile panjang beratur.. sanggup ke setiap kali anda habis stok ostematrix umpamanya, nak pergi bekejar ke branch dan beli? Zaman canggih sekarang, semuanya dihujung jari.. begitu jugak Shaklee. Dah ada online, pendaftaran jadi ahli Shaklee ambik masa tak sampai 5 minit. Lepas tu anda dah boleh order sesuka hati dengan akaun sendiri. Bayaran pos pun bukannye mahal, RM10 jer fixed price.. so kalau kite order 10 kilo produk pun, pos tetap sama.. bes btol Shaklee ni..






2.  Pembelian pada HARGA AHLI!!
Apabila anda daftar jadi ahli Shaklee, anda boleh membeli produk-produk kesayangan anda dengan harga yang jauh lebih murah dari retail! Diskaun lebih dari 20% untuk setiap produk! Kan ke bes tu? produk ekslusif Shaklee yang tak dijual dimana-mana tapi telah tersebar kebaikkannya dan menjadi rebutan, kini anda dapat hak ekslusif untuk membeli dengan harga ahli! :)

3. Cash rebate/Bonus
Bila anda ada akaun sendiri dengan Shaklee, setiap bulan Shaklee akan kira percentage bonus atau cash rebate untuk dimasukkan ke dalam akaun anda. Saya selalu nasihatkan pengguna-pengguna Shaklee untuk jadi ahli Shaklee sebab utamanya CASH REBATE nilah. Ada sesetengah SID Shaklee Independent Distributor yang menawarkan harga ahli kepada pembeli-pembeli atau membenarkan pengunaan ID die sendiri untuk belian barangan yang saya rasa tidak berapa adil untuk pembeli tersebut. Sebabnya nanti, dia yang dapat CASH REBET tu, dan bukan pembeli yang sepatutnya berhak jika dia daftar jadi ahli Shaklee sendiri.
4. Konsultasi
Selepas pembelian produk pula, pembeli akan tercari-cari konsultasi. Tidak tahu kepada siapa dia perlu rujuk. Bukankah ini dilihat sama sekali tidak adil buat pengguna? Cara yang sepatutnya, jika dia beli, penjual tersebut yang bertanggungjawab dalam memberikan konsultasi yang sepatutnya.
Lebih baik lagi jika pengguna/pembeli tersebut daftar jadi ahli dengan SID yang benar-benar ikhlas agar dapat membimbing mereka tentang bermacam-macam lagi kebaikan jadi ahli Shaklee.
5. Keahlian seumur hidup
Antara lain yang bagus untuk anda mendaftar ialah anda tak perlu renew keahlian setiap tahun. Pendaftaran hanyalah sekali, samada bayar membership kit RM65 (postage RM10 (WM)/RM20 (EM) atau dengan pembelian produk bernilai lebih kurang RM680. So, ikut anda, jika nak makan sendiri pun boleh, dan kalau nak cuba-cuba berniaga pun ada caranya, rujuk saja pada upline anda. (Kalau yang memang serious nak bisnes, nak bes, of coz kena daftar dengan saya, di bawah group iReach yang sangat terkenal dengan online marketing – kami akan bantu anda berjaya.. tapi kena janji rajin la.. tak boleh malas-malas!) Nak makan sendiri pun ok jer..
6. Jadi pengedar Shaklee 
Kebiasaannya, lepas jadi pengguna tegar Shaklee selepas sesuatu ketika, mesti ada terasa nak cuba bisnes Shakleepula. Ini disebabkan apabila jadi ahli Shaklee, kita dah nampak peluang-peluang perniagaan. Sebab tu pentingnya anda memilih untuk daftar dengan kumpulan yang betul, sebab manala tahu, suatu hari nanti bila anda tergerak nak bertukar dari pengguna ke pengedar, anda telah berada di dalam kumpulan yang betul. Macam saya, beruntung dijumpakan dengan upline yang banyak membantu saya.Alhamdulillah bersyukur kerana berada di kumpulan yang betul. Banyak sangat tunjuk ajar dan jalan yang dipermudahkan dalam support group ini.

Banyangkan saja, kalau tiba-tiba saya terasa nak jadi pengedar, tapi dah silap mendaftar dengan kumpulan yang pasif, kompem sampai sekarang saya berada di takuk yang lama. Yang besnya group sekarang, macam-macam bimbingan disediakan, tak kira nak meniaga secara online atau offline. Kadang-kadang sampai poster pun disediakan secara percuma! Hanya perlu ikut saja step-by-step dari upline yang dah berjaya.
7. Sistem shopping online 

Bermula dari Oktober 2013, Shaklee Malaysia telah melancarkan sistem shopping online. Klik klik saja untuk pembelian dan pembayaran. Jika anda jadi ahli Shaklee untuk makan sendiri, ini amat memudahkan. Anda tak perlu lagi tunggu untuk order dari pengedar lain . Anda boleh monitor sendiri point anda untuk CASH Rebet yang diidamkan. Semuanya live updated! Untuk yang berminat meniaga pula, sistem shopping online Shaklee sangatlah membantu. Anda boleh check GE secara live dan senang berusuan untuk mendaftar ahli baru atau menguruskan pembelian produk kepada prospek.
So, dah pikir dah? Best kan jadi ahli Shaklee sendiri? buat apa bagi CASH REBET kat orang lain? baik masuk poket sendiri kan?
8. Penghantaran diuruskan oleh pihak Shaklee
 Yang ni memang syok. Contoh terbaik ialah seperti yang saya alamai sekarang. Saya sekarang tinggal di luar negara, tetapi saya tetap boleh menguruskan pembelian dari Malaysia. Sebabnya saya marketkan saja kebaikan-kebaikan produk Shaklee, carik customer. Kemudian, saya belikan barangan yang diorder oleh customer dai Shaklee Online dah terus masukkan alamat customer untuk penghantaran, Mudahkan? Dimana saja boleh berniaga, tiada lagi penghalang! Bisnes Shaklee ni memang ternyata sangat mudah dan senang nak-nak buat ibu-ibu atau suri rumah. Dah tak perlu susah-susah nak ke pejabat pos! Duduk rumah, sambil main-main dengan anak, boleh update blog atau fbpage, marketkan produk Shaklee.. tau-tau pertengahan bulan depannya bonus beribu-ribu masuk dari Shaklee! Mudah kan? Support group yang kuat sedia membantu anda untuk tips-tip marketing yang hebat :)
9. Tak perlu modal jika nak berniaga!
Betul ke ni? Ye.. sebabnya, customer akan membuat bayaran terlebih dahulu, dah kompem dapat bayar, barulah proceed untuk pembelian barangan dari Shaklee online! Macam saya cakap tadi, klik klik, dusshhh.. Shaklee uruskan penghantaran. Pengedar hanya bertanggungjawab memberikan konsultasi selepas pembelian :) Mudahkan? Ini hanya untuk yang berminat nak berniagalah.
10. Support group sepanjang masa!

Kami tidak hanya terkongkong dengan support group di fb. Malah ramai dikalangan kami yang tidak pernah bersua muka, tetapi sentiasa berkomunikasi sesama sendiri. Zaman sekarang dah ada Whatssap, we chat, iMessage,webinar, Skype.. banyak sangatlah medium komunikasi yang ada. Jangan risau jika anda rasa, nak jadi pengedar nak kena tahu konsult customer, macam mana pulak untuk yang baru-baaru start? For sure tak berapa tahu nak konsult kan? Inilah gunanya support group anda! Tanya jer, pasti ada yang cuba bantu.. bes betul. So dah tambah lagi keyakinan untuk jadi pengedar. :)
11. Insentif-insentif menarik

Wah! dah lebih dari 10 nampaknya point-point menarik ni. hehehe..
Bagi yang serius nak berniaga, terdapat pelbagai insentif menarik dari Shaklee. Trip-trip national atau international, insentif bonus kereta, dan bermacam-macam lagi. Saya cerita secara detail pun tak guna, kalau anda serius, hubungi saya ok? Jika anda memilih untuk daftar jadi ahli Shaklee dan minat untuk berniaga, saya akan bagi e-book JANA 4-5-6 ANGKA bersama Shaklee secara PERCUMA!
Hubungi saya segera.. tak yah pikir panjang sangat. Kelebihan-kelebihan mendaftar jadi ahli memang sangat bagus dan tidak merugikan pun. :D Pilihlah upline yang betul demi masa depan anda ok?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...