Monday 19 March 2012

PIL PERANCANG: Vitamin C, B-Complex &Vitamin E /GLA

KAEDAH PERANCANG KELUARGA :
Vitamin C, B-Complex dan Vitamin E/GLA complex adalah gandingan pil perancang yang terbaik?

KENAPA?

Tahukan anda penggunaan sesetengah pil perancang boleh menurunkan tahap simpanan Vitamin C  sehingga 30%, pengambilan pil perancang turut mengakibatkan penurunan aras pyridoxine (Vitamin B6) dan Vitamin E dalam darah. 

Oleh itu, pengambilan Vitamin C adalah amat digalakkansupplemen tambahan seperti Vitamin B-Complex  dan E juga sangat membantu.

Bagi wanita yang mengalami ketidakselesaan pada bahagian payudara semasa mengambil pil perancang. Ini boleh diatasi dengan pengambilan EPO 1000mg sekali sehari selama penggunaan pil perancang.

EPO selamat untuk diambil semasa tempoh penyusuan. Bahan aktif EPO ialah GLA (Omega 6). Asid lemak ini sangat penting untuk pembentukan sel-sel badan terutamanya pembentukan sel-sel saraf yang sangat pesat terbentuk pada bayi dan kanak-kanak. 

Di Shaklee, EPO kami lebih dikenali sebagai GLA Complex. 
Kandungan GLA Complex adalah lebih baik daripada EPO kerana ia adalah 2 in 1 yang mana didalamnya mengandungi Vitamin E dan minyak biji matahari yang diperlukan oleh orang yang menggunakan pil perancang.


GLA Complex Shaklee lebih baik daripada suplemen EPO di pasaran. Ini kerana, ramai yang tidak tahu, bahawa sebenarnya, kandungan bahan utama di dalam EPO ialah GLA -gamma-linolenic acid.

KELEBIHAN GLA COMPLEX 

1. Melancarkan perjalanan darah bagi membantu dalam masalah ketidaksuburan pada lelaki dan wanita. Ia menguatkan otot organ lelaki dan membaikpulih fungsi uterus.
2. Asid lemak menjaga kecantikan kuku, rambut dan kulit kepala.
3. Mengurangkan ketidakselesaan semasa pra-haid (PMS).
4. Mengawal penyakit2 kewanitaan seperti endometriosis dan ketulan pada payudara.
5. Mengelakkan kerosakan saraf yang disebabkan oleh diabetes.
6. Mengurangkan simptom ekzema
7. Membantu  pesakit Alzheimer



Ingin mendapatkan Supplement |Selamat| Berkesan |Semulajadi hari ini????

Untuk keterangan lanjut sila 
Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 

Fb :shayida salmi 

Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...