Wednesday 12 February 2014

VITA LEA DISALUT DENGAN SPIRULINA?? KENAPA??




VITA-Lea shaklee adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai ‘vitalize-mineral’ dan disingkatkan sebutan kepada “vita-min , dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari shaklee. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita –lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrek daripada sayuran dan buah, dan 12 vitamin dan 7 mineral yang penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulakan secara komprehensif dan sangat seimbang.


"Tablet  VITA-LEA  ini disalut dengan serbuk nutrisi-spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut segai “explo-tab”. Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil."


Ujian klinikal telah membuktikan pengambilan VITA-LEA shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. VITA-LEA telah dipilih oleh center for science di amerika syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.





Menguatkan sistem ketahanan badan.
Menggalakan penghasilan sel darah putih, antibodi dan cytokin untuk menguatkan sistem ketahanan badan terhadap jangkitan dan penyakit.

 Mengekalkan kesihatan dan kardiovaskular dan mengurangkan tahap kolesterol.
Dibuktikan secara klinikal dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular dengan mengurangkan tahap LDL ( kolesterol mudarat) serta trigliserida dan meningkatkan tahap HDL (kolesterol baik) .Juga dapat mengurangkan pembentukan plak pada dinding arteri.

 Melancarkan fungsi penghadaman dan kesihatan gastro-usus.
Penyelidikan telah mengesahkan bahawa spirulina dapat menggalakkan penghadaman dan melancarkan pengerakan usus besar. Ia juga dapat menindas mikroorganisma mudarat dan menggalakan penghasilan flora yang berfaedah.

 Melindungi badan daripada masalah kurang darah.
Kandungan zat besi dalam spirulina adalah bio-aktif dan mudah digunakan oleh badan . Sesuai untuk wanita datang haid atau ibu-ibu mengandung yang berisiko tinggi untuk mendapat anemia . Antara simptom-simptom anemia adalah seperti sering keletihan atau kelesuan, wajah yang pucat dan tidak dapat menumpu perhatian.

 Membantu mengawalatur berat badan.
dengan nutrisi unggul yang bertenaga tinggi serta kalori yang rendah, spirulina amat sesuai untuk mereka yang ingin mengurangkan berat badan tanpa mengalami keletihan dan lemah-lesu serta kekurangan nutrien . Spirulina diambil sebelum makan dapat menyekat selera makan dan rasa mengidam yang boleh menyebabkan terlebih makan. Ia juga dapat mengurangkan kesembapan akibat daripada pengumpulam sisa berasid dalam badan.

Menggalakkan kulit yang sihat berseri.
membantu mengekalkan kulit yang sihat, rambut yang ikal-mayang dan kuku yang kuat serta menyingkirkan toksin yang menyebabkan cela kulit dan masalah kulit lain. Juga dapat melindungi kulit daripada penuaan pramasa.

 Menggalakkan proses detoksifikasi samulajadi pada badan.
kandungan klorofilnya dapat menyingkirkan toksin terkumpul dalam badan dan mengurangkan sakit kepala, sengal-sengal badan, sakit sendi, nafas dan badan berbau.


Hubungi :
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 858044 ] 


Fb :shayida salmi 
Emel : shayida_82@yahoo.com 
Blog: onesupplement.blogspot.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...